Ångerrätt

Med ett distansköp har du en period på 14 dagar som laglig betänketid. DELUXERIE tillämpar ångerrätten, den lagliga perioden 14 dagar, på sina kunder som 30 dagar. Inom 30 dagar efter att du gjort din beställning har du rätt att återkalla denna order utan att ange skäl (laglig ångerrätt). Du måste meddela oss skriftligen eller via vårt uttagsformulär. Om varan redan har levererats kan du dra tillbaka din beställning inom 30 dagar genom att returnera den redan levererade varan.

Konsekvenser av ångerrätten:
Om återkallelsen lyckas kommer alla varor, tjänster eller medel som deklareras av båda parter att returneras och eventuella ackumulerade medel frigörs. Om varan skadas efter leverans måste kunden betala ersättning. För att undvika kompensation rekommenderar vi att du inte använder varor som kan minska värdet. Om du är skyldig att kompensera på grund av skada på produkterna kommer det att dras av från det belopp som återbetalas till dig.

Vilka är undantagen från ångerrätten?
Nedan hittar du en lista över de viktigaste undantagen från ångerrätten.

1. Resor, transport, boende, catering eller andra fritidsaktiviteter
2. Enstaka tidskrifter eller tidningar
3. Observera: Om du prenumererar på en tidning eller tidning online, via telefon eller på gatan, gäller 14 dagars väntetid.
4. Produkter som du har specialtillverkat, till exempel en skräddarsydd kostym, trycksaker, ett fotoalbum eller smycken till din design
5. Produkter som kan förstöra snabbt eller ha en begränsad hållbarhet, till exempel mat eller blommor.
6. Produkter som inte är lämpliga att returneras av hälso- eller hygienskäl. Du får inte bryta förseglingen efter leverans; annars har du inte längre rätt till betänketid. Exempel är underkläder och badkläder.
7. En order via telefon eller via internet från ett företag som inte fokuserar på distansförsäljning, till exempel en telefonorder från en slaktare.
8. CD- och DVD -skivor av vilka förseglingen har brutits efter leverans.
9. Köp en digital produkt (film, musik, spel) som du kan ladda ner via internet och uppge att du vill ha den inom 14 dagar och att du har uppgett att du inte vill ta upp din reflektionstid. Säljaren måste bekräfta detta innan produkten laddas ner.
10. Nödreparationer: om du ber ett företag att komma förbi för en reparation eller underhåll som inte kan vänta, till exempel vid läckage eller trasigt värmesystem.
11. En tjänst (till exempel målarjobb) som redan är helt klar inom betänketiden. Du måste uttryckligen ha godkänt starten inom avkylningsperioden och uppgett att du avsäger dig ångerfristen.

Var uppmärksam; med tanke på vårt företags karaktär och våra varors art, är uteslutningen av ångerrätt under nummer 6 särskilt relevant.

Uttagandet är kostnadsfritt för våra kunder. Om du har betalat din faktura måste det betalade beloppet återbetalas inom 14 dagar efter dagen för mottagandet av ångerförklaringen, förutsatt att DELUXERIE har fått din retur.

Det skulle hjälpa om du fick återbetalning av leveranskostnaderna om du inte uttryckligen har valt en dyrare leveransmetod än den billigaste standardleveransen som erbjuds (du kommer då att bära merkostnaderna). Du står för de (möjliga) direkta kostnaderna för att returnera varan.

Annullering av beställning

Avbeställning av en order kan endast göras om din beställning ännu inte har skickats eller inte är redo att skickas (du kan se status för din beställning genom att logga in på ditt konto). Din beställning kan inte annulleras efter att den har skickats. Om du gör din begäran om avbeställning efter att din beställning har skickats måste du följa stegen som anges i vår returpolicy, eftersom villkoren som anges i vår returpolicy kommer att gälla.

Tveka inte att kontakta Deluxerie kundtjänst om du behöver hjälp.

E-post: [email protected]
WhatsApp: +45 31 85 01 99

Du kan komma åt Deluxerie Retur Portal genom att klicka här för att skapa din returförfrågan.